Vragen over producten en diensten:  (FAQ)

Hoe is de pasvorm van de T-shirts?
De meeste shirts hebben een Europese pasvorm. Hoewel het lastig is om te generaliseren, kunnen we zeggen dat de gemiddelde pasvorm ‘normaal tot 1/4 maat groter’ valt. Twijfel je over de maat die je nodig hebt? Vraag het dan even VOORAFGAAND aan het bestelproces of bekijk deze maat-tabel voor (enkel) de zwarte-, olijfgroene- en khaki kleurige t-shirts.

——————

——————

Enkele tips ten aanzien van het wassen:
Allereerst: wacht minimaal 48 uur met het wassen van een t-shirt of trui. Als je jouw product ontvangt, is het NET bedrukt en heeft dat even tijd nodig om zich aan te passen. Het proces moet zich even ‘zetten’.

Hoe warm kan ik het textiel wassen?
Kan er een heel lang verhaal van maken, maar de short version: OP 30 GRADEN ZIT JE SAFE ! Je kunt het beste de shirts binnenstebuiten wassen en drogen (ophangen). Machinaal drogen beveel ik zeker NIET aan. Nooit direct over de bedrukking/print heen strijken! Binnenstenuiten strijken kan dan wel
(het lijkt allemaal zo simpel he?)

Download Wasvoorschrift (Pdf)

Hoe pas je de maat-tabellen toe?
Hieronder laat ik je zien hoe de ‘waarden’ van de maat-tabellen worden gemeten:

Wat houden de modelnamen Basix, Premium en Ultimate in?
Dit zijn de aanduidingen voor de AANTALLEN bedrukkingen op een product, maar ook de COMPLEXITEIT van een bedrukking. Een Basix product valt in de goedkoopste categorie, en een Ultimate product in de wat hogere prijsklasse. We gebruiken daarnaast ook verschillende technieken om te bedrukken, die elk hun eigen kostenaspecten met zich meebrengen.

BASIX: doorgaans eenvoudige bedrukkingen op borst en rug.

PREMIUM: iets meer complexere bedrukkingen in meerdere kleuren, vaak ook op mouwen (uitgezonderd sweaters).

ULTIMATE: De ‘Full Color’ printserie, met bijvoorbeeld complexe logo’s of foto’s. Vaak zijn ook BEIDE mouwen bedrukt.

“Een maatje van me bestelde (maanden geleden al) een mooi t-shirt, ik heb nu DEZELFDE besteld. Is er een garantie dat ik een IDENTIEK t-shirt ontvang?”
Hoewel het de insteek is om BESTAANDE ontwerpen niet drastisch aan te passen, wordt er af en toe echt wel eens iets veranderd of verbeterd aan een shirt. Gorilla maakt GEEN uniforms, maar unieke, casual shirts en sweaters. In de basis zal een shirt 90% hetzelfde zijn
(garanties zijn er dus helaas niet).

Bestelde jij iets van MAATWERK (bijvoorbeeld, een ‘aangepast‘ t-shirt uit de webshop, met een ‘eigen’ tekst daarbij, dan zal een tweede opdracht in de toekomst NOOIT hetzelfde meer worden. Het is ONDOENLIJK om al die (individuele) bedrukkingen te bewaren.

Zijn er verschillen tussen het digitale ontwerp en de uiteindelijke shirts?

Kort antwoord: JA.

Langer antwoord: In een ontwerpfase is het soms even puzzelen wat, hoe en op welk formaat een shirt uiteindelijk gaat worden. Soms worden virtuele borst/rug designs bewust iets anders gepresenteerd dan in het echt, daarmee kun je online iets beter ‘lezen’ hoe een print eruit zal komen te zien. Maar het is vanzelfsprekend zo, dat jouw t-shirt niet totaal anders zal zijn dan in de webshop wordt getoond.

Alle shirts worden met de hand gemaakt, daarmee zijn geen twee shirts volledig identiek.

Ik zoek groepstextiel, kun je ons daarmee helpen?
Jazekers.  Al voor diverse groepen heeft Gorilla-shop maatwerk textiel ontworpen en bedrukt. Je kunt daarbij denken aan t-shirts, sportshirts, polo’s, truien, hoodies, vesten, overhemden en zelfs jacks. Of het nu gaat om een vrijgezellenfeest, promotiecampagne, reünie of bedrijfskleding, Gorilla heeft waarschijnlijk een oplossing voor jullie vraagstuk!

Vraag hier een offerte aan voor GROEPSTEXTIEL.

Samen kijken we naar de wensen en mogelijkheden van jullie groepsuiting, maar ook naar de bedrukkingsvormen. Bekijk ook eens de ‘impressie‘ pagina van gerealiseerde projecten…

Jullie maken mooie coins, kan dat ook voor MIJN eenheid, bedrijf, enz?
Die mogelijkheid is er zeker. Van schets tot oplevering van de coins: Gorilla-Shop neemt jou tijd uit handen!

Het ontwerptraject en begeleidingstraject van coins vergt oog voor details en een goede view over het gehele traject. Voor eenheden, bedrijven, stichtingen, verenigingen en andere vormen van ‘groepen’ creëerden wij eerder al fraaie coins. Maak een afspraak op onze locatie om jullie wensen eens te bespreken, of vul het aanvraagformulier voor een prijsindicatie in:

Vraag hier een offerte aan voor COINS.

(houd er rekening mee dat er een minimale afname is van 40+ coins. we kunnen een lagere oplage leveren, maar je zult begrijpen dat dit sterk van invloed is op de prijs).

Coins kunnen in 2D en 3D techniek gerealiseerd worden. Zo komt jouw/jullie logo misschien wel heel mooi tot recht in de ‘diepte’ van een 3D object. Ook kunnen steunkleuren worden ingezet om het ‘metaal-achtige’ een klein beetje naar de achtergrond te brengen en focus te leggen op je/jullie huisstijl.

Kom je er niet helemaal uit met ontwerpen? Dat is logisch, Gorilla-Shop kent een rijke ervaring in ontwerp en staat je graag bij in deze fase.

Creëert Gorilla-shop ook bedrijfskleding?
Voor een groeiende groep ondernemers worden we gevraagd om bedrijfskleding / promotiekleding te ontwerpen en realiseren.

Vraag hier een offerte aan voor BEDRIJFSKLEDING / GROEPSTEXTIEL.

T-shirts, horeca-kleding, schorten, overhemden, polo’s.

Bedrijven worden eveneens in staat gesteld om hun eventuele ‘eigen producten‘ door ons te laten bedrukken. Wel doen we dat in overleg vooraf. Wij bedrukken zeker niet ALLE producten die op de markt verkrijgbaar zijn. U levert het product aan, Gorilla-shop bedrukt deze voor u. Zodoende kunt u blijven profiteren van bijvoorbeeld uw volume-korting bij uw leverancier, of uw eigen specifieke merken blijven dragen die wij wellicht niet kunnen leveren.

Welke ringmaten heb je en wat houden de maten exact in?
Ik snap het: wanneer je niet regelmatig een ring koopt, kan het verwarrend zijn, ik geef je de uitleg!

De ringmaten worden weergeven in de U.S. maten, dat is de standaard voor ringmaten  in Europa, Azië en Midden-Amerika. (schuifmaat op je vingerbreedte werkt het best).

Ringmaat 10: Binnendiameter ring c.a. 19.8 mm.

Ringmaat 11: Binnendiameter ring c.a. 20.7 mm.

Ringmaat 12: Binnendiameter ring c.a. 21.5 mm.

Ringmaat 13: Binnendiameter ring c.a. 22.3 mm .

Vanwege de investeringen (iedere ringmaat is een APARTE investering!), beperken we de voorraad ringen tot de meest GANGBARE maten. Europees gezien, is ringmaat 11 de vaakst voorkomende ringmaat bij mannen.

Wil je toch nog wat meer houvast? Check dan deze INTERNATIONALE ring-chart:

(klik op de afbeelding om de grotere versie te bekijken).

Onlangs werd (enkele malen) gevraagd of Gorilla-shop een ring kan creëren voor een specifieke eenheid of Defensie-onderdeel.
Het korte antwoord is: ‘JA’ , maar zo simpel is het antwoord echter niet:

Men kan nimmer individuele ringen laten creëren, dit dient altijd in een serie te geschieden. Heb jij interesse in een ring-creatie by Gorilla? Dan is de volgende achtergrondinformatie belangrijk om te weten: Voor iedere ringmaat moet een aparte mal gecreëerd worden (honderden euro’s), en voor iedere ring-creatie zijn minimale afname-aantallen aan de orde (wederom: investeringen vereist). Ook ben je uren aan het ontwerpen, voordat iets naar de zin is, of überhaupt uitvoerbaar is voor de createurs, vaak wordt zover niet gedacht bij de wens om een ring te kunnen kopen voor iemands eenheid.. Gorilla kan jou en je maten van dienst zijn, doch vraagt daar zeker wel iets voor in return: ben of ken jij iemand die een bestelling kan begeleiden? Kun jij een gegarandeerde afname van 20 stuks realiseren onder jouw (oud)collega’s en geïnteresseerden?  In dat geval is maatwerk zeker mogelijk. de ‘garantie’ bestaat er bij individuele interesse dus uit dat je daadwerkelijk een pre-order besteld (en betaalt) binnen jouw groep.  We hebben gemerkt dat bij het introduceren van een nieuw model ring, de standaardreactie vaak luidt: “heb je er ook eentje voor eenheid xxxx?’. Helaas werkt dat dus minder eenvoudig dan je wellicht zou vermoeden.

Kun jij dus iets betekenen om een afname te garanderen? Neem dan eens (opnieuw) contact op om de mogelijkheden te bespreken. Samen werken we dan naar een ontwerp, een 3D voorbeeld en de creatie van jouw/jullie ring. Spoedklussen nemen wij sowieso niet aan, je zult rekening moeten houden met c.a. 4 tot 5 weken levertijd, mede omdat de term MAATWERK hierbij zeker aan de orde is ! Soms is tussentijds bijsturen nog aan de orde, maatwerk creëren is een mooi proces, maar vergt ook aandacht, tijd, kosten en fine-tuning.

Bij de genoemde ‘minimale afname’ is het zo, dat we de ring (nadat ze aan jou en je maten geleverd zijn) ook in de webshop zullen aanbieden. Het minimale ‘niveau’ om ringen te kunnen creëren, is dus gebaseerd op een ‘compagnie’ (100 tot 150 dienenden) of hoger. Daarmee kunnen wij uiteindelijk uit de kosten geraken.

Ik las iets over het laten ontwerpen van een eigen logo ?
Yes. Gorilla-shop biedt de mogelijkheid om jouw eenheid, bedrijf, stichting, vereniging of club te voorzien van een eigen, professioneel logo.

Een kwalitatief logo is de basis voor om (bijvoorbeeld) groepstextiel en drukwerk te kunnen inzetten voor jouw uitingen. Veelal verzorgen wij het gehele traject: logo-ontwerp én realisatie van het product.

Hoe komen we dan tot een passend en professioneel logo?
Onder andere door te kijken en luisteren, naar welk soort instelling het betreft. Wie zijn jouw ‘klanten’ en wat wil je vertellen? Hoe wil je dat men jouw product of dienst ziet? En wat past daarbij volgens je eigen visie?

Vraag een offerte aan voor jouw logo-ontwerp !

Heb je naast het benodigde logo ook andere producten nodig? Dan kun je dat aangeven in een aanvullende e-mail (die je na de offerte-aanvraag kunt richten aan Gorilla-shop: info@gorilla-shop.nl).

Wat kan Gorilla daar dan zoal in betekenen?
Visitekaartjes, Briefpapier / Factuurpapier, Bedrijfskleding, Flyers, Posters, Roll-up banners, Patches, Stickers, Brochures, Vlaggen, Spandoeken, Notitieblokken, bedrukte Koffiebekers, Reclameborden / Sponsorborden, Autobelettering (lokaal), enz….

Veel kanten vinden het fijn dat ze terecht kunnen op een one-stop-location voor hun marketing diensten- en producten!

Samen werken we naar jouw logo toe!

Kan ik een sticker-ontwerp laten maken?

Deze vraag komt regelmatig voor en het antwoord is: JA.  Vanuit een nostalgisch oogpunt willen sommigen een oude sticker nieuw leven inblazen (omdat het Bataljon is opeheven bijvoorbeeld, en het feit dat er geen stickers meer voorhanden zijn). Of simpelweg omdat de grafische kennis bij de persoon/eenheid niet aanwezig is.

Het mag (hopelijk) voor zich spreken, dat Gorilla geen uren arbeid kan stoppen in een sticker die als oplage slechts enkele malen verkocht gaat worden. Er zijn dus voorwaarden aan een ‘maatwerk ontwerptraject’ gesteld. Maar, als je/jullie daaraan kunnen voldoen, dan kunnen we een fraaie sticker voor jou en je buddies creëren. Lees de onderstaande voorwaarden dus goed.

Voorwaarden sticker-realisatie:
* Er geldt een ontwerptarief.
* Je bestelt (minimaal) 50 stickers of meer.
* Je levert kwalitatieve beelden aan (voorkeur: vector zoals AI, EPS, PDF).
(er kunnen extra kosten aan de orde zijn als er ‘bagger beelden’ worden aangeleverd).
* Je omschrijft de teksten voor verwerking in de sticker.
* Er is toestemming om de sticker aan de webshop toe te voegen na jouw afname.

Er zijn veel cowboys die van alles willen, wensen en denken. Gratis ontwerp is een illusie, dat krijg je nergens.
Om die reden stellen we dus als voorwaarde dat het ontwerptarief vooraf in rekening wordt gebracht, tenzij anders overeengekomen.

Hoe breng je nu de sticker aan die je hebt gekocht?

Welnu: Ik heb 2 vormen van uitleg beschikbaar voor je:
1) Een PDF met tekstuitleg.
2) Een filmpje

Hanteer in ieder geval één van de twee getoonde instructies, dan kan het niet fout gaan.

Ik adviseer de onderstaande pdf te lezen / printen, die is namelijk toegespitst op de stickers van de webshop.

Wil je iets visueels bekijken/ Dan kan dat ook:


In het fimpje wordt een ‘rakel’ gebruikt maar: je kunt ook een trekkertje, pasje of iets dergelijks gebruiken. De stickers van Gorilla zijn kleiner dan in het getoonde filmpje. de zogenaamde ‘halverwege-knip-methode’ hoef je dus niet uit te voeren. De methode tussen de pdf en het filmpje wijken dus iets af van elkaar.

Kan ik een eigen PATCH in productie zetten bij Gorilla-shop?

Steeds vaker krijgen we die vraag. Voordat ik hem beantwoord, leg ik wat zaken uit: Bij de productie van patches, is (voor jou/jullie) het vinden van de juiste partner van zeer wezenlijk belang. Als ontwerper én leverancier (gecombineerd in 1 partner)  hebben wij ruime ervaring opgedaan. Lang niet alles wat in een plaatje of foto te zien staat, kan ook in een patch verwerkt worden, vaak wordt dat wel gedacht. Advies, begeleiding en ook ‘NEE’ durven zeggen wanneer wensen onredelijk of onuitvoerbaar zijn, hoort bij het proces van ontwerpen, meedenken en leveren. Wanneer we het hebben over productie, dan komen er gemiddeld 100 euro aan kosten om de hoek (prototype maken, begeleiding & uitvoering), en het samenvoegen van de klittenbandlaag aan de patches . Daarnaast bepalen het aantal garen (kleuren) de uiteindelijke prijs, en ook de verzendkosten / verzekeringskosten kunnen oplopen. Gemiddeld werken wij gemiddeld 2 uren aan een patch-design (lees: een uitvoerbaar design). Vanwege alle bijkomende kosten, hanteert Gorilla het beleid dat we wel  patches kunnen creëren, maar dat daarbij een MINIMALE afname geldt.

Voorwaarden PATCH-realisatie:
* Er geldt een (klein) ontwerptarief.
* Je bestelt (minimaal) 50 patches of meer.
* Je levert kwalitatieve beelden aan (voorkeur: vector zoals AI, EPS, PDF).
(er kunnen extra kosten aan de orde zijn wanneer er ‘bagger beelden’ worden aangeleverd).
* Je omschrijft de teksten voor verwerking in de patch (middels een mailtje, whatsappje, telefoontje)
* Er is toestemming om de patch aan de webshop toe te voegen na jouw afname.

VRAAG HIER EEN OFFERTE AAN VOOR MAATWERK-PATCHES !

Vaak zijn ideeën en wensen omslachtiger dan je zou vermoeden, of heeft men ‘ergens’ een lage prijs gezien . Gratis ontwerp is een illusie, dat krijg je nergens.
Om die reden stellen we dus als voorwaarde dat het ontwerptarief vooraf in rekening wordt gebracht, tenzij anders overeengekomen. De productiekosten komen dan in de latere fase aan de orde (bij levering of – in overleg – een deel van de kosten tijdens het productieproces).

Je hebt een patch besteld. Hoe breng je die nu aan op een product? We hebben diverse soorten patches (geweven/geborduurd of pvc patches).

De opties voor aanbrengen van PVC patches zijn:
1) met klittenband.
De PVC patches (vrijwel alle modellen) hebben een klittenband achterzijde, deze kun je dus direct op een uniform of ander product aanbrengen die zo’n zachte opbrenglaag al kent. Bij de ‘stoffenboer’ kun je (vanaf de rol) eventueel zelf zo’n los stukje kopen.

——————–

De opties voor bevestigen van GEBORDUURDE patches zijn:
1) Klitteband (de meeste geborduurde patches )
2) Opstrijken. (geldt voor slechts een klein deel van onze patches)

Opmerkingen strijken:
Gorilla laat de patches elders maken, de leverancier geeft ons de volgende stappen en tips mee qua opstrijken:

* Onderlaag: Vlak en hard, strijkplank of een oude tafel (let op: 30 seconde hitte)
* Leg het product languit.
* Voorkom ritsen en oneffenheden onder de oppervlakte waar je gaat strijken.
* Voorverwarmen Strijkijzer (150 graden).
* Indien opgewarmd: strijk 8 seconden voor, om vocht en rimpels te verwijderen.
* Leg de patch op de plek waar je hem wilt gaat aanbrengen (print naar boven).
* Druk het strijkijzer stevig op de patch (niet bewegen), zorg dat de patch overal warmte krijgt, dus
volledig oppervlak strijkijzer benutten.
* Totaal: 15 seconden aanduwen
* Verwijder de strijkijzer en laat het object liggen.
* Laat 3 minuten de vloeibaar geworden lijm uitharden.
* Voel aan de smalste randjes of de patch vastzit of toch loskomt.
* In laatste geval: Herhaal stap: aandrukken strijkmachine op patch gedurende 20 seconden.

Check wel goed of de temperatuur wel echt op 150 graden bedraagt. Naar eigen inzicht eventueel iets verhogen.

Het opstrijken van producten op andere producten, geschiedt geheel op jouw eigen risico.

Ik zat bij een onderdeel waar ik geen Defensie-shirt van tegenkom.
Op voorhand beweren we niet dat ‘alles kan’…  Het ‘aanbod’ wat je nu ziet, is ontstaan uit vraag vanuit de markt. Zodra er voldoende animo en bestellingen zijn voor Defensie-onderdelen die nu nog niet vertegenwoordigd zijn, kan ik de tijd investeren om te kijken naar de mogelijkheden. Het beschikbaar zijn van een KWALITATIEF beeldbestand (AI, EPS of PDF) is belangrijk omdat wij geen ‘internetplaatjes’ printen op t-shirts, maar plotten/snijden vanuit een vectorbestand met hoge beeldkwaliteit.
.

noot: als je zelf een beeldbestand aandraagt voor productie, ga ik ervan uit dat je dat met de rechthebbenden hebt overlegd en dat er goedkeuring is voor uitvoering.

Gorilla-shop.nl is het verlengstuk van Xtra Creations en de webshop is als een ‘dienstverlening’ ontstaan.  Het is de insteek om EFFICIENCY voor ogen te houden. Bespreek je wensen of ideeën eens met Patrick.

Vragen over prijzen, bestellen, betalen en Gorilla-Shop:

Welke Betaalopties zijn beschikbaar?
Je komt ze vanzelf tegen als je producten in je Winkelmand hebt geplaatst, maar ook hierbij het (visuele) overzicht van de betaalopties.

Ben je woonachtig in Europa? Dan is PAYPAL een goede betaaloptie. De betaaloptie Sofort is helaas per 1 september 2024 uitgefaseerd bij onze betaalprovider Mollie.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn product heb?
Vrijwel ALLE producten die Gorilla-shop.nl creëert, kennen aspecten van MAATWERK. Daarnaast zijn wij afhankelijk van leveranciers en bezorgers. Gemiddeld starten wij binnen 48 tot 72 uur met creëren.  Als je dan toch een concreet antwoord op de vraag wilt: “houd rekening met 5 WERKDAGEN gemiddeld”.

Noot: In de periode mei-juni-juli is het jaarlijks extra druk. Ook is Gorilla-Shop in deze periodes actief binnen evenementen zoals reünies en veteranendagen. Maak jij een bestelling waarbinnen bedrukt textiel onderdeel daarvan is? Dan kan de uitwerktijd oplopen tot zelfs 12 WERKdagen. Bij werkdagen worden weekends uiteraard niet meegerekend, dus die moet je daar bij optellen. Doorgaans houden we je op de hoogte van de actuele ‘indicatie’ via de WINKELMANDPAGINA. Gooi dus gewoon even iets in je winkelmand, check de Winkelmandpagina en dan zul je aldaar (doorgaans) iets meer te weten komen over actuele leverdagen.

Neem een bak koffie en chill, ik ben geen Bol.com die aan ‘spoedjes’ doet. Ik werk aan jouw product, maar neem daar de tijd voor die benodigd is, en dat geldt dus ook voor andere jongens en meiden die – net als jij – een bestelling plaatsen.  Ik heb ook niet altijd alle basisproducten op voorraad.

Kan ik bedrukt textiel ruilen, bijvoorbeeld voor een andere maat?
De getoonde textielproducten in deze webshop worden  SPECIFIEK (EN: ENKEL VOOR JOU) OP MAAT gemaakt.  Check goed de textielmaat in één van de maattabellen alvorens je bestelt en neem ook notie van het bijgevoegde plaatje op de productpagina met info over maatwerk/ruilbeleid. (staan ook op deze F.A.Q. pagina te zien, geldend voor de meeste t-shirts). En zoals bij de producten staat beschreven, zijn de maten doorgaans ‘normaal tot licht ruim vallend’.  Lees dus goed de optie ‘eigenschappen’ bij een product waar je interesse naar uitgaat.

We kunnen een geretourneerd textielproduct (met speciale opdrukken, en in een specifieke maat) dus vrijwel NOOIT MEER aan iemand anders aanbieden en dat heeft gevolgen op economisch vlak, maar zeker ook voor het milieu. Om die reden kunnen we een maatwerkproduct niet retour nemen, zo staat dit ook beschreven in de Algemene Voorwaarden.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden lezen?
Ze staan op deze webpagina.

Ik bestel een product welke gepersonaliseerd kan worden (bijvoorbeeld: een mouwopdruk) , maar hoe?

Bij producten met VEELVOORKOMENDE opties, zie je dat al in een ‘pulldown menu’ staan. Er zijn echter ook persoonlijke bedrukkingen mogelijk, die kun je dan elders aangeven:

• Plaats je bestelling van het product / producten.
• Nadat je je persoonsgegevens + adres hebt ingevuld, zie je een veld ‘bestelnotities‘.

Daar kun je jouw opmerking(en) doorgeven. Dat ziet er dan zo uit:

(klik om uit te vergroten)

Noot: Niet ieder product kan gepersonaliseerd worden binnen de getoonde prijs.

Wanneer je meer dan 1  product met maatwerk bedrukking besteld, geef dan duidelijk aan welke bedrukking bij welk product behoort…

Kan ik een Cadeaubon kopen voor iemand anders?
We noemen dat in ons jargon een ‘MATSBON’. 


Bestel hier jouw MATSBON !

Je kunt zelf het ’tegoedbedrag’ kiezen wat je cadeau wilt doen aan die persoon. Tevens kun je ervoor kiezen om deze Matsbon op jouw adres te ontvangen, of dat je deze direct laat bezorgen bij de ontvanger van de Matsbon. Bestel je Matsbon op tijd, want de reden om dit (eerder) NIET aan te bieden, is omdat wij niet om 16.55 uur nog even een last-minute-bestelling kunnen verwerken voor bezorging de volgende ochtend, wij zijn o.a. afhankelijk van interne drukte, maar ook bij drukte aan de zijde van Postnl, weekends, enz…. In a nut shell: bestel minimaal 3 werkdagen voorafgaand aan (gewenste) bezorgdag / verjaardag indien mogelijk.

Noot: wij verzorgen geen aanvullende diensten, zoals bijgevoegde teksten, kaarten of enveloppen, we sturen simpelweg de Matsbon in een standaard envelop, that’s all !

De voorwaarden (van inzilveren, restbedragverwerking, enz staan in de webshop omschreven, maar ook op de achterzijde van de Matsbon). We gaan ervan uit, dat wanneer je de Matsbon online bestelt, je ook die vooraarden gelezen hebt.

Ik zou voor mijn eenheid, bedrijf, stichting of vereniging graag een offerte willen ontvangen, hoe doe ik dat?
Gorilla-shop biedt (naast de webshop) ook mogelijkheden om MAATWERK te laten creëren voor jouw ‘club’.  Bij maatwerk zijn wel een aantal minimale oplagen van toepassing. Zo maken wij bijvoorbeeld geen ‘individuele’ (unieke, nieuwe) maatwerkproducten in een oplage van 1, 2 of 3 stuks! 

Via de verschillende pagina’s (die je in het menu aantreft onder de categorie ‘customs’) kun jij offerte(s) aanvragen voor de door jou gewenste producten. (vergeet niet om NA de offerte-aanvraag ook direct jouw schets, afbeeldingen of andere vormen van voorbeelden te e-mailen naar Gorilla-shop !). Beelden vertellen ons soms meer dan teksten!

Algemeen geldt voor maatwerk-creaties:

  • Er zijn minimale oplagen aan de orde.
  • Vaak meerdere uren ontwerp/begeleiding aan de orde.
  • Het product wordt specifiek voor jouw toepassing gecreëerd.

Binnen de (stuks)prijzen worden de kosten van design, briefing en begeleiding verwerkt. Het spreekt voor zich dat bij een hogere oplage, de stuksprijzen aantrekkelijker zullen zijn dan bij een oplage van slechts enkele stuks.

Onderaan op de contactpagina tref je diverse links naar offerte-formulieren aan, welke jou bijstaan in het aanvragen van mogelijkheden en prijzen.

Wanneer je verwacht dat je vaker wilt gaan bestellen, kun je een account aanmaken.
Met jouw eigen account log je na je eerste bestelling makkelijk in en hoef je niet opnieuw jouw verzend/factuuradres in te voeren:

1) plaats je producten in het winkelmandje.
2) Als je gereed bent, klik op je winkelmandje en op ‘doorgaan naar afrekenen’.
3. vul de gevraagde gegevens in. Vlak voor de knop ‘doorgaan’ kun je een vinkje plaatsen bij ‘account aanmaken’.
4) kies een wachtwoord en check goed je ingevoerde e-mailadres. de volgende maal kun je inloggen.

 

Ik heb ergens een Kortingscode gezien, hoe werkt dat?
Het is niet zo ingewikkeld: je plaatst eerst ALLE producten in het winkelmandje die je wilt bestellen. Als je verder doorloopt/kijkt, zie je dan de mogelijkheid om een Kortingscode in te voeren. Gebruik de code die bij jou bekend is. Als er een lopende kortingsactie is, wordt de korting verrekend.

Noot: Het kan zeer goed zo zijn, dat de kortingscode specifiek geldig is op één of enkele categorieën (bijvoorbeeld: enkel op t-shirts van een Wapen of Dienstvak. Veelal hebben de Kortingscode een beperkte geldigheid. Wil je het zeker weten? Mail dan even naar Gorilla…

Als een code NIET werkt, is deze:
* Verkeerd ingevoerd (let op hoofdletters evt).
* Verlopen.
* Niet geldig op de categorieën van producten die jij koos.

Krijg ik een factuur?
Jazeker! Al binnen minuten tot 1 uur na je (betaalde) bestelling, zit de digitale PDF-factuur in je mailbox. Als je een zakelijke bestelling hebt gedaan in de webshop, kun je deze voor je boekhouding opslaan of printen.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten verschijnen in beeld bij je bestelling.  Gorilla-Shop berekent (voor Nederland) een LAAG tarief: c.a. € 3,35 (stickers, patches, coins) en een PAKKET-tarief.  Voor Nederland is ons pakket-tarief  € 7,20.

Vanaf een bestelwaarde van € 65,-  worden (verzendadressen in Nederland) GEEN verzendkosten berekend.

Kom je uit de omgeving van Spijkenisse?
Dan kun je jouw bestelling ook (enkel in overleg, vooraf) ophalen. Stuur een mailtje of bel even nadat jouw bestelling geplaatst is, om het even af te stemmen. In veel gevallen zal Gorilla-Shop ook zelf contact opnemen, controleer a.u.b. of je telefoonnummer juist is ingevoerd bij je bestelling.

Kun je producten naar het buitenland opsturen?
Ja, dat kan. We doen dat tegen de gangbare tarieven. Omdat deze nog wel eens willen wijzigen, kunnen we deze helaas niet telkens updaten. Op de website van Postnl kun je deze tarieven opzoeken.  In sommige landen kunnen wij verzenden als brievenbusdoosje. Alles wat meer/groter is dan 1 t-shirt, wordt als een ‘gewoon’ pakketje verzonden.

Hoe kan ik een internationaal pakketje traceren?
Alle pakketten worden vanuit Gorilla-Shop verstuurd via Postnl. Als jouw bestelling wordt ‘afgewerkt’, krijg je automatisch een mailtje met daarin jouw tracktrace code voor internationale verzending, op deze website kun je de tracktrace code invoeren:

https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/track-en-trace/
(link opent in een nieuw tabblad)

Kan ik langskomen bij Gorilla-Shop?
Een gesprek of bezoek aan Gorilla-Shop is zeker mogelijk (op afspraak), maar verwacht geen ‘open winkel’ met daarin 100% van alle items die in de webshop staan. De term ‘shop’ staat voornamelijk voor webshop en verwijst NIET naar een specifieke winkellocatie. Besprekingen voor MAATWERK (groepstextiel, een ‘eigen’ product enz.. zijn wel gelegenheden waarvoor een persoonlijk bezoek mogelijk kan worden gemaakt. Ook kunnen maatwerkproducties OPGEHAALD worden (wederom: op afspraak) bij Gorilla-Shop. Neem VOOR je gewenste bezoek altijd even contact op.